2015. május 31., vasárnap

Árkon bokron át

27. túra: OKT 9. szakasz (Zirc -> Csőszpuszta)

A szokásos 6:45-ös falujáró busszal indultunk a Népligeti állomásról Zirc felé. A szokottól eltérően Pepe is csatlakozott hozzánk. Zircen a vasútállomáson pecsételtünk, majd elindultunk Nagyesztergár irányába úttesten. Kicsit fura érzés volt, hogy egy falunyit visszafelé kell mennünk, hiszen pár perce még a busszal tettük meg ezt a szakaszt.
Nagyesztergárt elhagyva pár száz méterig volt csak jó utunk. Többször is ellenőriznünk kellett, hogy jó irányba haladunk-e, mert a gaz, és a vihar okozta kidőlt fák teljesen eltüntették az ösvényt. Sokat bosszankodva legyűrtük az elénk kerülő akadályokat, és később már gyorsabban tudunk haladni, mert a terep is könnyen járhatóvá vált.
Az idő borús volt ugyan, de szerencsére nem esett az eső. A korábbi napok esőzése miatt a patakokban bőven volt víz. Még Bakonynána előtt kellett egyszer átkelnünk egy patakon, de nem okozott gondot, mert voltak szép nagy kiálló kövek, amiken át tudtunk szökdelni. Délben Bakonynánán a pecsételést követően egy padon megebédeltünk a hátizsákunkból. Ekkor már túl voltunk a féltávon, nem kellett sietnünk.
Bakonynánától Jásdik végig követtük a Gaja patakot. A Bakony egyik legszebb szakasza ez. Jásdhoz közeledve az egyik helyen kénytelenek voltunk eláztatni a cipőnket, mert a patak bő vize nem adott más esélyt. Illetve mégis, hiszen ZSaD inkább mezítláb szelte át a hideg vizet. Jásdon nyitva volt a bolt, ott tudtunk pecsételni.
Már csak bő 3 km és egy 250 méter magas kaptató volt előttünk. A nap is kisütött a végére, ezért a komótos tempónk ellenére sikerült a domb tetejére teljesen kifulladnunk. Tésen beugrottunk a kocsmába egy frissítőért, majd átsétáltunk Csőszpusztára, ahonnan szápári átszállással jutottunk vissza a fővárosba.