2012. augusztus 19., vasárnap

Balatoni támaszpont #2

8. túra: OKT 5. szakasz (Tapolca -> Badacsonytördemic)

Előző nap legyűrtük a 27 km-es távot Tapolcáig, ma ennél egy jóval rövidebb szakasz várt ránk.

Vasárnap reggel kocsiba szálltunk 2 újonc útitársunkkal, így Bencével, Keróval és ZSaDdal ma 4-en keltünk útra. Tapolcán az állomásnál letettük a kocsit, és elindultunk városközpont felé. Egy pékségnél vettünk útravalót, majd egy boltban innivalót is. A Malom-tónál a GCTPLC virtuális geoláda jelszavát gyorsan megtaláltuk.
A városból kifelé már láttuk a Szent György-hegyet. A nap ma sem kímélt minket, már a kora reggeli órákban is erősen tűzött. Az első pár kilométeren ismét műúton haladtunk sajnos. A hegy lábánál tartottunk 5 perc pihenőt, és előre megnéztük, hogy hol lesz a következő pecsételő pont. Felfelé haladva a turistaház nem akart közeledni. Már kezdtük azt hinni, hogy lehet elvétettük, de ekkor hirtelen előtűnt a fák közül kulcsos ház. Egy közeli fán ott volt a fém bélyegző, ami elég olvashatatlan lenyomatot hagyott a füzetünkben.
A gyors pecsételést követően mentünk is tovább felfelé, mert hosszabban csak a csúcson akartunk megpihenni. Mindenki a maga ritmusában jutott fel a csúcsra, ahol bevártuk egymást. A kilátás minden fáradságért kárpótolt minket. Látni lehetett a szigligeti várat is, ami a következő ellenőrző pontot is jelentette számunkra. Egy hosszú és meredek lejtő várt ránk, amitől előre fáztam kicsit, mert féltem, hogy az aljára érve kiújul a térdfájásom.
Nem siettünk lefelé, de így is sikerült egy helyen eltéveszteni az irányt, és így beletettünk egy kb. 600-800 méteres pluszt. A hegyről leérve ismét egy forgalmas műúton kellett tovább mennünk. Dél elmúlt, a szél nem fújt, a forróság csak nehezen volt elviselhető. A várhoz érve már láttuk, hogy csak a 3 órási vonatra van esélyünk. Csalódottan jöttünk rá, hogy a pecsételő hely a vár bejáratánál van, ami még vagy 40 méter felfelé. ZSaDDal ketten felküzdöttünk magunkat, majd a rutin eljárás után leereszkedtünk a többiekhez.
Innen már végig aszfalt út kényeztette a talpunkat Badacsonytördemicig. Nem mosolyogtunk sokat a hátralévő bő 3 kilométeren. A vasútállomáson a nagyon kedves vasutas hölgytől kaptuk meg a bélyegzőt, majd az útbaigazítást a helyi ivóba. Közel másfél óránk volt még a vonatig, így a lábfájdalmak ellenére elmentünk a templom közeli kocsmába felfrissülni.
A vonat jó magyar szokás szerint késett negyed órát, de nem kis meglepetésre egy vagy 10 vagonból álló vonat érkezett erre a kicsi állomásra. 10 perc alatt Tapolcára vitt minket a vonat, ahonnan az ott pihenő kocsinkkal jutottunk vissza Vonyarcvashegyre a kempingbe.

A túra adatai:
Távolság: 16,7 km
Szintkülönbség: +477 m, -394 m
Menetidő: kb. 4:57
Útiköltség: 250 Ft (Csak Tapolcától, mert a vonyarcvashegyi benzinből futotta erre is)